ثروتمند شدن با قانون جذب ۵ بعدی!

«دورۀ جذب ۵ بعدی» ماجرایی است که موسسه آریال به راه انداخته و مشغول بازاریابی در فضای مجازی است. فرشید قنبرپور که خود را «مرد کوانتومی» ایران می‌داند، دوره‌های جذب ۵ بعدی را معرفی کرده است. وی مدعی است که این دوره‌ها بر اساس نیاز مردم و متناسب با فرهنگ غنی و فاخر ایرانی اسلامی تولید شده است.

جمن نیوز؛ قانون جذب سال‌ها است که از سوی سخنرانان غیردانشگاهی و نویسندگان عامه‌پسند، در سراسر جهان تبلیغ می‌شود. این افراد سعی می‌کنند با ابداع عنوانی جدید، این حرف تکراری را نوسازی کنند و سازگار با معیارهای فرهنگی و قومی مخاطبان خود ارائه نمایند.

بسیاری از این افراد با این ادعای که تکنیکی تازه را در رابطه با قانون جذب ابداع کرده‌اند، که برای نخستین بار ارائه می‌شود، سعی در برندسازی و جذب مشتری دارند.

«دورۀ جذب ۵ بعدی» ماجرایی است که موسسه آریال به راه انداخته و مشغول بازاریابی در فضای مجازی است. فرشید قنبرپور که خود را «مرد کوانتومی» ایران می‌داند، دوره‌های جذب ۵ بعدی را معرفی کرده است. وی مدعی است که این دوره‌ها بر اساس نیاز مردم و متناسب با فرهنگ غنی و فاخر ایرانی اسلامی تولید شده است.

جذب ۵ بعدی چیست؟
این دوره ترکیبی از تکنیک‌های NLP ، هیپنوتیزم، اناگرام، متافیزیک و لایف استایل (طب سنتی) است. اینکه این موارد چطور با هم ترکیب شده‌اند، بماند؛ اما پرسش مهم‌تر این است که مدعی این تکنیک در کدام موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی یافته‌های خود را ارائه کرده و ایرانی بودن آن‌ها را به تأیید رسانده است؟ او چه شاخص‌هایی را برای اسلامی و ایرانی بودن تکنیک‌هایش تعریف کرده است؟ غیر از لایف استایل که با عنوان طب سنتی داخل پرانتز توضیح داده شده است، سایر موارد جذب ۵ بعدی چه ربطی به فرهنگ ایرانی اسلامی دارد؟

آیا او می‌خواهد بگوید که ما ایرانی‌ها بسیار خوب و باهوش هستیم که تکنیک‌های NLP و اناگرام را قبل از پژوهشگران کشورهای دیگر کشف کرده‌ایم؟ در این صورت آیا مدعی شواهد کافی برای ایرانی بودن تکنیک‌های NLP و اناگرام ارائه داده است؟ از اشکالات مربوط به اعتبار تکنیک جذب۵ بعدی که بگذریم، نوبت به اشکالات مربوط به اثربخشی می‌رسد. چند درصد از شرکت‌کنندگان در دورۀ جذب ۵ بعدی توانسته‌اند موفقیت‌های مورد هدف را به دست آورند؟

این روزها هر کس با نامی ساختگی قانون جذب و موضوعات دیگری را ارائه می‌دهد و مدعی است که با این تکنیک‌ها می‌تواند مردم را به موفقیت‌های درخشان و آرزوهای بزرگ برساند. یکی با عنوان فرکانسینک،‌ دیگری با نام سابلیمینال، آن یکی به زعم خود با ابداع روش اشا و محتواهای مشابه با نام‌های متنوع از سوی کسانی که مدعی نوآوری و کشف روشی خارق‌العاده برای تحول در زندگی و ثروتمند شدن هستند. به‌راستی این ماجرا تا کجا ادامه خواهد داشت؟

نظر دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
Please enter your name here